Koronautbruddet førte til “omsorgsdigitalisering” i rakettfart i Østre Toten

- Vi ønsket å hindre opplevelsen av kaos og frykt, sier prosjektleder i Østre Toten kommune, André Alves. Da pandemien var et faktum også i Norge, og et stort antall innbyggere hadde behov for rask og trygg bistand, ble Nyby en del av beredskapsplanen.

Til dypdykksartikkel 
Covid 19 campaigns

- Med et “selvorganisert NAV” kan kvalifiserte ressurser med ledig kapasitet melde seg i ressurspoolen, hvor f.eks. bøndene legger ut ulike betalte arbeidsoppgaver. Partene inngår så en avtale, og det er dét!

Prosjektleder i Østre Toten kommune, André Alves
Ostre Toten

Dypdykk: Les referanseteksten

Til dypdykksartikkel 
Korona Nyby Østre Toten Erfaringsdeling

I løpet av den første uken etter koronautbruddet innførte Østre Toten en rekke digitale verktøy, ikke bare Nyby! Les kommunens erfaringsdelingsdokument her, om innføring av blant annet Confrere, Whereby, Kura.no og mer.

Se erfaringsdelingsdokumentet her 

Vi opplevde umiddelbart en kjempepågang av folk som ville registrere seg som frivillige – 175 nye ressurser på et døgn.

Leder i kulturenheten i Østre Toten kommune, Kjersti Krageberg